Copy / Paste Lauritz fejl
3F Skrev:Det er meget meget tæt på - men overdrivelse fremmer jo forståelsen.
Som du vel kan se imellem linierne, så har jeg ikke meget tilovers for internetauktionerne.

Så er vi nogenlunda enige - tror bare at vores respektive grunde for aversion er dog forskellige... (?)
Men uanset hvis vi kan lide det eller ej, netauktionen er fremtiden (og har absolut nogle fordele hvis man som sælger ønsker hurtigt procedure).
Problemet med dem er at de kan kun overleve ved at dyrke rovdrift og i den er Lauritz er nok den værste.
Hver eneste antikvitet i landet er handlet tre gange hvis ikke fire og havner altid på den sidste runde udenfor DK. For at holde maskinen igang skal der mere og mere varer på og allerede nu fylder nyproduceret (kina-) stangvare mere og mere der...
Den ekslusive og spændende er væk. Pga. neteksponering kan man stort set aldrig lave et kup - som tidligere var relativt nemt i de mindre liveauktioner. (Kun når æseldrivere hos Lauritz fejlbeskriver varen man har meget dybt gendskab til er der en lille chance for et jackpot).
Uanset at middelklassen opfatter Bruun-Rasmussen som den "fine", er de i dybt krise; kan ikke finde nye kvalivarer nok og Vejle afdelingen flytter pt. til Århus, har lige fyret ca. 20 medarbejdere osv.
Nej - auktionsbranchens fremtid ser ikke godt ud, netauktionerne har erstattet kuponghæfterne og jeg kan se det foran mig: En bleg og usundudseende shopaholic med smøg i læben og foran skærmen i gang ved at købe ubrugeligt billigt crap fra nettet...

Der Untergang des Abendlandes siger jeg bare og stort set mener det også Icon_e_wink !!
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Copy / Paste Lauritz fejl - af baun - 16-02-2009, 05:36 PM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af Geodoc - 16-02-2009, 05:46 PM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af Mads Gjødesen - 16-02-2009, 10:01 PM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af baun - 16-02-2009, 10:21 PM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af 3F - 16-02-2009, 10:29 PM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af TioMalo - 17-02-2009, 08:58 AM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af 3F - 17-02-2009, 09:33 PM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af TioMalo - 18-02-2009, 10:33 AM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af 3F - 18-02-2009, 09:18 PM
Re: Copy / Paste Lauritz fejl - af TioMalo - 19-02-2009, 09:40 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)