22-09-2012, 03:42 PM
For mig er det kombinationen af konstruktion og finish. Hvor meget krudt er der brugt på at gøre uret "lækkert" i alle detaljer. Er konstruktionen gennemtænkt og ikke gjort mere kompliceret end nødvendigt. Er uret konstrueret driftssikkert så det kan holde i mange år. Prisen er irrellevant i denne sammenhæng, da vi ikke taler value for money men KUN kvalitet.
Holdbarhed er ikke en afgørende enkeltstående faktor i forhold til kvalitet for mig. Dog skal uret dog holde et vist holdbarhedsniveau, så det kan tåle at blive brugt i dagligdagen med de tæsk det giver. Men det kan det meste nu. At det kan tåle et fald på 2-3 meter siger for mig ikke alveden om kvalitet, da et taveligt 20 kr. plastik ur med quartz værk altid vil vinde denne diciplin med flere længder alligevel
/Mads
Holdbarhed er ikke en afgørende enkeltstående faktor i forhold til kvalitet for mig. Dog skal uret dog holde et vist holdbarhedsniveau, så det kan tåle at blive brugt i dagligdagen med de tæsk det giver. Men det kan det meste nu. At det kan tåle et fald på 2-3 meter siger for mig ikke alveden om kvalitet, da et taveligt 20 kr. plastik ur med quartz værk altid vil vinde denne diciplin med flere længder alligevel
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)