11-05-2009, 04:17 AM
Baun Skrev:Jeg ville jo gerne bidrage med noget begavet....
men må indrønne at jeg ikke har nogen forstand på disse fine værker med komplikationer, men tak for de fine billeder og tillykke med "den lille nye"
Kan du sige lidt om hvad det er du samler på - hvad er det der et ur til kandidat til at indgå i samlingen?
vh Baun
sorry Baun dit spørgsmål havde jeg desværre overset, så bær over med det lidt sene svar. Nu har vi jo før diskuteret begrebet "at samle", og "samling", så jeg tror du nok bliver nødt til at se lidt bort fra din tilgang til samme for at forstå min. Ligesom du har jeg også et begrænset budget i forhold til mange andre her på forumet, så meget forenklet sagt er alle ure, eller delvise ure der tirrer min trang til at nyde og udforske dem, og som samtidig ligger indenfor mit budget interessante. Og interessant er alt lige fra det ydre til det indre.
Som menneske er jeg ikke "fan"-typen og føler at jeg skylder noget bestemt mærke, fodboldklub eller andet (undtagen min kone) min evige troskab. Jeg gider ikke sidde og glo på Randers mod sønderjyske, hvis der samtidig vises Barcelona mod Real Madrid. Det er mit liv simpelthen for kort til!!
Hvis jeg gik ud og købte et ur med eta-værk eller lignende, så ville det udelukkende være fordi urets design, eller historik eller andet tiltalte mig. Hovedsagligt er det dog blevet værkerne der interesserer mig mest. Jeg er i den heldige situation at problematikker som det skal være det det og det ref. nr., eller den sjældne farve på urskiven (den er jo ikke håndværksmæssigt sværere at lave blot en anden), eller SKAL være mellem 42 og 44 mm, eller... på nogen som helst måde er temaer der forhindrer et urkøb for mig. Mange af urene jeg har købt til konen er nok for at stille egen trang og nysgerrighed over værket eller crafmanshippet ved kasse og lænke osv (supervalue for money, de glæder både hende og mig

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)