21-05-2009, 04:36 AM
peter Skrev:Hej Makita
Ifølge Oris som bruger dykkeren Carlos Coste, han har været med til at designe et dykkerur med decentrale timer og sekunder, da det skulle være det bedste for dykkeren, men nu ved jeg ikke ret meget om dykning, men jeg troede da at han gjorde, men du har åbenbart nogen oplysninger som han ikke har, men det ved en tømrer jo nok bedre end end en professional dykker.![]()
MVH Peter
hmmm, jeg er ret så ligeglad med hvad Oris mener om deres egne produkter, men et kvalificeret gæt ville nok være at de lovpriser det til skyerne. Hvorvidt Carlos Coste har det mindste at gøre med urets udformning at gøre, skal jeg ikke kommentere, men jeg gætter næppe ved siden af, hvis han har modtaget en klækkelig pose penge for at sige hvad han nu har sagt.
Jeg havde selv engang et TH Mika Hakkinen edition, og eneste forskel på det og standardversionen, var en klat maling med hans autograf og lidt flaglir på urskiven. Hvorledes det på nogen som helst måde skulle gøre uret mere egnet til race end standardversionen, har jeg meget svært ved at se, om noget distraherede det mere end det gavnede.
jeg har før henvist til en uvildig og seriøs test, hvor bl.a. Oris bc 3 regulator med decentrale sek. indgår. Deres konklusion sampakker nu ganske godt med det som jeg nævnte omkring decentrale sek., din kommentar dengang var den lidet inspirerende: "det var det længste indlæg jeg nogensinde har set
Citat:Oris
Big Crown BC 3
Das Regulatorzifferblatt heißt Regulatorzifferblatt,
weil es von Regulatoren
stammt, Großuhren, nach denen reguliert
wurde. Was meist nicht unter Wasser
stattfand. Hätte es unter Wasser
stattgefunden, dann sähen, so darf
angenommen werden, Regulatorzifferblätter
ganz anders aus. Alles klar?
Nicht so die Anzeige der Oris BC 3 bei
Nacht und in großen Tiefen. Da sieht
man nämlich nur noch den Minutenzeiger
und keine Markierung auf dem
Tauchring. Mit der DIN 8306 hat das
ebenso wenig zu tun wie mit den praktischen
Erfordernissen beim Tauchen.
foriøvrigt er de ting jeg har listet op, noget jeg anser for banaliteter, og skulle Carlos Coste komme og sige at det ikke var nogen god ide med synlige/lumiscerende markører på urskiven, men det var bedre at man intet kunne se, så ville jeg ikke købe den p.g.a hans navn, men kræve en gyldig argumentation derfor, men på det punkt er vi nok forskellige.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)