24-05-2009, 11:02 AM
Citat:Mht. ure og privat handel er jeg nu en del af det klynkende kor. Der har gennem de sidste 15 år været en massiv opbygning af sikkerhed i pengeinstitutter (hvor de kontant løse banker er den mest effektive) samt en generel tendens til at kriminelle går efter "bløde mål" ifht. hvor der er mange penge. Og når man ser dagens avis med bankrøveri i nørre-skvadderlev andels kasse (eller, whatever) med et udbytte på 25.000,- - så er det jo tankevækkende at se hvad diverse urmagere og high end smykkebutikker har liggende.....Jamen Morgan, jeg er igen 100% enigt med dig & det du skriver. Fordi; det er jo bare fornuftigt opførsel. Jeg tager ikke hellere på druk med hestehandlertegnebog i baglommen etc etc. Allerde på 80´ene lavede jeg altid aftalene ang. de bedre ure på en café, hovedbanen etc. (den gang gik schleimo´s efter dyre stereoanlæg, sølv etc som skulle så a"fhentes" ved efterfølgende indbrud - markedet for dyrere ure var non existence den gang)
Jeg er konsekvent absolut paranoid mht. at mødes ved folk hjemme hos mig selv. Nu taler vi om folk man ikke kender.... Uagtet at jeg aldrig har mere end 1 ur derhjemme ad gangen (og som er forsikret), ser jeg det som et stort problem bare det at folk TROR der er noget at hente...
Det jeg brøler mod er den her tantet rysten ang. at blive rullet hjemme når man sælger et Genéve chrono fra 70´ene og så igennem vintageure.dk (der er en anelse forskel, økonomisk set, for det, du handler med !!) eller at blive "snydt" når man handler gennem en .dk eller .se domaine.
Den slags frygt vil lamme folk og den vil lamme handel og den vil gavne de kræfter i samfundet, jeg nødigt ser at få mere magt.
That´s why !
Som den gyselige talemåde siger; fortsat go´ søndag for alle
Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)