06-06-2009, 07:09 PM
mikkell Skrev:jeg havde lige fat i det JLC i dag det hedder memovox speed beat og har en mørkegrå skive (jeg poster et billede ved lejl.) det har så vidt vides stammer det fra først i 50'erne. min far arvede det fra sin svigerfar (min bedstefar)Jeg vil mene det er specielt, men også meget nyere end 50'erne. Så vidt jeg ved, så er Momovox med speed beat maskiner med deres automat kaliber 916 som er en automat kaliber med 28.800 svingninger som giver navnet speed beat i forhold til de tidligere memovox mekaniske optræks kalibre med 18.000 svingninger
er der mon nogen der kan/vil gi' et bud på om det er et specielt ur eller om det er "stangvare" jeg har ikke kunnet finde noget der ligner...
mik
Mine oplysninger, fra da jeg selv søgte lidt efter memovox siger at betegnelsen speed beat kom omkring eller i 1970 og udgik igen i ca 1981
Jeg har også i notat er der blev lavet ialt 7731 stk ialt, så det er jo ikke så voldsomt mange - over 10 år
En god del af dem eksisterer sikkert stadigt.
Nu er der jo folk herinde som ved meget mere om JLC end jeg gør, men jeg havde altså de nolter fra nettet om netop speed beat memovox
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)