PANERAI PAM 00026 VS PATEK PHILIPPE AQUANAUT 5167-1A
PAM 26 er 80 % samler ur og absolut ikke 70-80 k værd hvis man kigger på value for money. Der får du laaaangt mere for pengene i PP, som i min verden ikke er én klasse, men nærmere tre klasser over Pam 26.

Det du skal gøre op med dig selv er hvad uret skal bruges til og hvad du vægter højest: Samler status eller lækkert ur for pengene.

Personligt ville jeg ALDRIG slippe 75 k for et PAM 26 (her taler vi de nye LE fra 2008), men jeg er jo heller ikke Panerai samler. De blev solgt retail for ca. 45 k og det er i min verden også for meget for det ur, der nærmere burde koste 15-20 k. Men samler hypen omkring Panerai er jo med til at presse prisen og det er vel ganske fair. Et Rolex SD fra 1970 er og heller ikke 150 k værd. Panerai har de sidste to år relanceret pvd modeller (pam 26 og 28), så mon ikke der kommer endnu en i 2010?! Jeg ville nok være hurtig og skrive mig på klarlunds venteliste midt i april og håbe på at købe et til retail price. Dermed får du både et sprit nyt ur plus sparer 20-35 k. Men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken mht om der kommer endnu en pvd relancering i 2010. Rent gætværk...

/Mads
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: PANERAI PAM 00026 VS PATEK PHILIPPE AQUANAUT 5167-1A - af Mads Gjødesen - 29-06-2009, 11:44 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)