04-09-2009, 09:36 AM
Loncar Skrev:JohnFyn Skrev:Det er vel med Rolex som med BMW - i "gamle" dage var det noget med stil og klasse og måske lidt "blød hat". Idag er det blevet til Bimmer med "allah-fælge" mm. og derfor er det jo rigtig hvad Baun er inde på at nogen kan bære et Rolex og det er "bare for meget" og ved andre er det bare URET!
Og nogen kan bære en bimmer og nogen kan ikke. Enig enig.
Grundlæggende handeler det ikke om mærke, men mere om den helhed uret optræder i.
Ting skal hænge sammen, og mand (& kvinde) og maskine skal hænge sammen. Uret skal matche situationen, typen, tøjet mm.
Jeg har da osse spekuleret i hvorfor Rolex ikke tiltaler mig, og måske har det noget med de fordomme at gøre. Ærgeligt nok måske.
Men fordomme har vi ingen af!
//
Helt på linie med hvad jeg tænker. Man skal finde sin stil.
Jeg er grundlæggende en "påholdende mand" - med penge "snusfornuftig" når jeg handler - uanset hvad. Men jeg vil alligevel have "ordentlige" ting. Jeg vil betale for kvalitet og substans.
Jeg føler at Omega rammer dette.
Kigger jeg på Rolex - er det andre signaler. Ikke så snusfornuftigt - man betaler jo det dobbelte af hvad en Omega koster i samme kvalitet (ikke sikkert at det er rigtigt, men det mener jeg).... Jeg ville med Rolex signalere, at jeg er parat til at betale for "noget jeg ikke vil betale for". Så selvom jeg kan lide Rolex, kan jeg ikke få det til at passe med min stil!
Hvad jeg godt kan lide ved Rolex:
- Super design
Funktionalilet fremfor "fine løsninger"
stor brugsværdi i mange, mange år
Hvad jeg ikke kan lide ved Rolex:
- blær
extravagant - dobbelt pris af Omega
luksus
prestige mærkevare
Hvad jeg kan lide ved Omega
- Uret man skal/skulle have hvis det skal/skulle være super til en rimelig penge - image
stil (super design) og historie
kvalitet for pengene
Hvad jeg ikke kan lide ved Omega
- James Bond smartnes fis!
For mange nittere fra 1975 - 1993 - giver ryet et hak i tuden
Når jeg opsumerer, bliver det Omega - Rolex er for meget "executive wanabee" for mig! - men dejlige ure - er det også. Det er kun imaget (og prisen), jeg ikke er helt glad for.
Nu er jeg urtosse, men ellers er jeg typen der siger "Alt over 1000 kr for et stål ur er latterligt - og rent blær"!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)