Rolex mod Omega ............... nyt skyts i mærkekrigen !!!
Magnum Skrev:Tager nu ikke sådan reviews for seriøst, da de ikke er skrevet af fagfolk.

Rolex vil i min bog altid vinde, så længe Omega bruger ETA.
Har man først skilt og samlet de 2 forskellige værker, så kan man virkelig se og mærke forskellen. Rolex er meget mere solidt og robust. F.eks. så er løbeværksbroen på en 2892 ekstremt tynd, hvis der trykkes lidt for hårdt, så ryger stenlejerne ud Icon_e_surprised
På ure med ETA, såsom 2824 og 2892, der ses der slitage allerede efter 5-10 år, og de er tit mere krævende/bøvlede at regulere perfekt, når de har nogle år på bagen.

På kasser og lænker er det mere lige, kommer an på model og lidt smag.
Tja - jeg er ikke sikker på at et godt finisheret ETA af de nævnte lider skade meget før Rolex faktisk - men OK respekt for Rolex konservative produktion af gode solide værker.
Jeg har Eterna værker der ligger som grund til 2824 og 2892 som kører uden service på deres + 25 år og Rolex ønsker service hvert ??

Nå - jeg er enig i at Rolex laver strålende værker som holder - men det gør finisherede ETA værker ogå. Jeg ville ikke vælge Rolex frem for ex IWC 3536
med det formål at så blev maskinen så meget bedre - samme med Omega PO, contra Rolex faktisk - rent service omk. mæssigt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex mod Omega ............... nyt skyts i mærkekrigen !!! - af hannover_dk - 18-09-2009, 12:24 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)