Rolex mod Omega ............... nyt skyts i mærkekrigen !!!
Fabritius Skrev:
Magnum Skrev:Tager nu ikke sådan reviews for seriøst, da de ikke er skrevet af fagfolk.
Personligt tror jeg ikke, at urmagere er bedst til at vurdere hvilket ud der er at foretrække som kasteskyts. Her tror jeg nærmere vi skal omkring en pitcher eller noget i den stil, men de er selv selvfølgelig også en slags fagfolk. der er muligvis også en del autonome eller folk på vestbreden, der vil kunne komme med en god analyse af hvad der performer bedst som kasteskyts Icon_e_smile

Det vil være lidt det samme som at jeg begyndte at sammenligne 2 forskellige biler i dybden. Jeg har muligvis forstand på det, men det kan aldrig blive det samme som en fagmands. Jeg har aldrig skilt og stor repareret på en motor, det vil gøre mig ukvalificeret til at vurdere om den ene er bedre end den anden.

Baun Skrev:Tilbage står, at når man overhovedet med rimelighed kan sammenligne og i al uendelighed diskutere, hvad der er bedst af 2 ure, hvor det ene koster dobbelt så meget som det andet. Så er det bare "helt utroligt". Og siger i min verden noget om hvad folk er villige til at betale for prestige og mærke - for det er i hovedsagen den væsentligste forskel på de to ure!
vh Baun

Sjovt nok er Rolex det mærke, som har mindst fortjeneste, af alle schweizermærker. Når man tager prisen, som produktet rent faktisk har kostet Rolex at producere, og så ser hvad det koster i udsalg, så har Rolex branchens laveste kalkule. Jeg kan ikke helt huske tallene, men mener Rolex er omkring 4, og Omegas er omkring 6. (uden moms etc)
Så rent faktisk får man mest for pengene ved at købe et Rolex.

peter Skrev:Hej

Jeg synes nu at Rolex sammenligningen skal laves imellem, Omega Ploprof den nye model og Rolex Deepsea, og til Magnum jeg er ikke uenig med dig, men jeg mener godt at det nye Omega 8500 værk godt kan måle sig med et Rolexværk, men det er jo selvfølgelig nyt, det er Rolexværket ikke, så der er nok ikke så mange erfaringer med Omega 8500, men jeg tror godt godt at den kan matche Rolex 3000 serien, i præcision overgår Omegaværket Rolexværket, men i holdbarhed ved vi det jo ikke endnu.

MVH Peter

Enig, men da 8500 er så ny, så ved vi det ikke endnu.
Værkerne har på papiret ihvertfald forudsætningerne, og prislejet er også i stil med Rolex´. Men da det er ETA der producerer det, så må man håbe at de ikke benytter det samme stål og messing, hvilket de desværre nok højst sandsynligt gør.

Mikael Lange Skrev:svært at argumentere mod en urmager. Mindes at have set et review af et Rolex-værk hvor man gik meget op i at fremvise grater etc. på værkfinishen. det er og bliver ikke highfinisherede værker, men de virker, og som Magnum siger de er konstrueret til at gå år efter år, og bliver kun ændret, når det er til det bedre. Rolex er land rover traktor værker ikke AP eller PP, der går helt bananas efter en tur på gulvet. OG det er Rolex nerven, ikke high-tec spidsfindigheder, men bare brugskvalitet optimeret gennem årti-er...

Mikael

Spot on, Rolex er ikke verdens fineste, men det har aldrig været deres intention. Rolex har altid villet lavet verdens bedste ure, som kunne tåle hårdt brug år efter år, og det er lykkedes dem. Det er urenes Land Rover.
Men hvis man skiller en ETA af, og ser finishen de steder som ikke er synlige når samlet, så er det meget værre en en Rolex.

Jeg er ikke kæmpe Rolex die-hard fan, der bare skal forsvare mit mærke, men må sande hvad erfaringen siger, både min egen og kollegaers.

Jeg kan fortælle at stål og messing kvaliteten er endnu værre hos GP. Når et ur kommer til service efter godt 5 år, så skifter de konsekvent hele løbeværket, da det allerede er slidt. Det gælder især 3100 familien.

Jeg talte engang med Ole Mathiesens Ürban Jürgensens urmager, han fortalte at det gør de også ved ure med FP 11.50 værkerne, her er løbeværket også slidt op efter 5 år.
İmage

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex mod Omega ............... nyt skyts i mærkekrigen !!! - af Magnum - 18-09-2009, 09:43 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)