18-09-2009, 12:21 PM
Magnum Skrev:Fint nok, og så er mine Eterna fra før ETA tiden generelt - rene Eternaværker 144xx U eller 1504 f.eks som i Eterna 3000hannover_dk Skrev:Spændende lære om kantstillingene og problemer med ETA i det sammenhæng - justering i div vinkler - godt at lære hele tiden tak
Min erfaring i praksis stammer jo slet ikke fra ET 2892 eller 2824, men fra tidsmæssigt tidligere Eterna værker, som jeg selv oplever gå og holde tid rimeligt (ja ja jeg accepterer op til + 15 sek og justerer selv - afvigelser væk - hvis uret er fra tresserne og ikke serviceret) - og de KAN jo ha brugt lidt tykkere og bedre stål/messing
vh
vh
Generelt var materiale kvaliteterne bedre før quartz-krisen, end efter. Man havde ikke samme behov for at spare for at kunne overleve.
Eterna gjorde det, at de tog standard ETA fra produktionen, og regulerede dem meget præcist. De regulerede hjulenes højdeluft, ankerets paletter og højdeluft. Mange gange er det også bedre balancer (berylliums fremfor messing) og bedre spiraler, samt deres egen stødsikring.
Eternas ETA´er er bedre end samme standard ETA, men de gjorde også meget ud af det.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)