Rolex mod Omega ............... nyt skyts i mærkekrigen !!!
Magnum Skrev:Sjovt nok er Rolex det mærke, som har mindst fortjeneste, af alle schweizermærker. Når man tager prisen, som produktet rent faktisk har kostet Rolex at producere, og så ser hvad det koster i udsalg, så har Rolex branchens laveste kalkule. Jeg kan ikke helt huske tallene, men mener Rolex er omkring 4, og Omegas er omkring 6. (uden moms etc)
Så rent faktisk får man mest for pengene ved at købe et Rolex.

Sagt af manden som helst ser at kun urmagere (fagmænd) udtaler sig om ure.

Nu også finansexpert, der er istand til at analysere regnskaber og vudere omkostningsberegninger osv.

Jeg er nu heller ikke finansexpert, men jeg har da været med længe nok til at vide at man ikke kan læse den slags i firmaernes regnskaber.

Og selvom det skulle passe er høj omkostning ikke altid = høj kvalitet. Høje omkostninger kan let skyldes "dårlig omkostningsstyring", lav produktivitet, manglende konkurence og mange andre ting.

Rolex har jo vist nok en meget speciel firmastruktur og er et non profit selskab. Man kan vist ikke umiddelbart sammenligne Deres regnskaber med mere normale selskaber. Men hvad ved jeg?

vh Baun

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex mod Omega ............... nyt skyts i mærkekrigen !!! - af baun - 18-09-2009, 02:01 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)