De små samlerure
Man kunne også, lidt optimistisk, kalde det ure med "samlerpotentiale".

Her tænker jeg ikke på de fysisk set små Vintage ure. Jeg tænker på de mange interessante ure, som ikke er blevet ”hype”, men som egentlig er lidt sjældne. Af en eller anden grund ”noget særligt”, men som ”de mange samlere” endnu ikke har spottet. De ”Store samlerure” er de som ”alle samlere” har spottet og vil have. Speedmaster 1. generation, dobbelt rød sub. Osv.

Men der er rigtig mange ”små samlerure”.

Det er jo Omega jeg må tale om, for det er selvfølgelig kun mærker man kender ret indgående, man kan spotte ”små samlerure” indenfor.

Lad os tage et eksempel. Der er rigtig mange Constellation modeller, men der er kun en med unishell kasse. En nydelig Pie Pan Connie fra sidst i 60’erne.

Når sådan en kommer til salg er prisen den samme som for andre Connier – ca 6K. Det er efter min mening et ur, der burde kunne koste noget mere, da det er sjældent. 168.025 hedder den.

Et andet eksempel er 1. generation af Seamaster. 1. generation af Constellation. Den første model af Seamaster med logo bagpå. Den første generation af De Ville. Geneve Chronostop til at bære på undersiden af håndleddet. Seamaster Geneve. Der er mange flere.

Disse ure koster det samme, som alle andre Omegaer (alt andet lige) men for det første er det sjovt at finde og samle dem – og for det andet, kan man jo så drømme om at de bliver ”hype” en dag, hvor der er flere samlere der får øje på dem, så kan man jo måske tale om investering.

Hvorfor skriver jeg så dette? Jo fordi jeg undrer mig over denne lemming effekt, at alle render efter de samme ”hype” ure i stedet for at finde og lave ”sin egen samling” med det fokus og de specialiteter, som man selv finder er spændende. Prisen er lang mere overkommelig og det kræver stor viden og indsats at finde urene, men det er sjovt.

Uanset hvilket mærke man kaster sig over findes disse ”små samlerure” – er der andre derude som også samler på denne måde?

Vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 12:26 PM
Re: De små samlerure - af Mads Gjødesen - 23-11-2009, 02:40 PM
Re: De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 03:07 PM
Re: De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 03:23 PM
Re: De små samlerure - af Mads Gjødesen - 23-11-2009, 04:33 PM
Re: De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 04:46 PM
Re: De små samlerure - af hannover_dk - 23-11-2009, 10:48 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)