Julegave fra Norge
Citat:Jeg har modtaget brev fra Post DK at de har en pakke liggende fra Norge, samt en hilsen på 155 kr for behandling. Icon_e_confused

Man må elske vores kære Post Danmark Icon_twisted nogle gange.
Normalt tager det 150 kr. i gebyr, blot fordi de har åbnet pakken (forsendelsen) og konstateret, at den er moms og told pligtigt.
Ergo er der ca. 5 kr. i moms og told eller i begge dele, eller endnu være er gebyr steget til 155 kr. så de har åbnet pakken, set, at den er ikke moms/told pligtig og så skal de bare have penge til sin ulejlighed. Jeg har modtaget i sin tid noget, som de har sat told og moms på og deres gebyr, men efter par måneders skriveri frem og tilbage, vandt jeg og fik alle mine penge tilbage, fordi de var tale om en gave (privat person til privat person) og fordi de overskred deres egne regler om pakkes maks værdi (kunne regnes ud fra tolden)
Hvis jeg var dig, ville jeg desværre betale og skrive til arbejsgiver, at næste gang så skal de vente til du er i Norge næste gang, jul eller ej Icon_cool .

Held og lykke

Har lige læst denne:

Citat:Told 2,5 % af varens værdi (1.500 kr.) 37,50 kr.
Moms 25% af varens værdi (1.500 kr.) + told (37,50 kr.) 384,50 kr.
Importgebyr 155,00 kr.
Opkrævning i alt 577,00 kr.

Så hvis du skal betale kun 155 kr. så er der ingen told, ingen moms og kun importgebyr eller sagt på anden måde deres egen gebyr, for at åbne din pakke.
Så vil jeg betale og sende mail til dem, hvor du beder om forklaring (hvis det der står i deres papirer er noget vrovl) og evt. tilbagebetaling af penge.
Det er i min "konspirationsteori" rettede sind ikke utænkligt, at Post DK skal oppe på et bestemt plus beløb inden årets udgang, som alle andre firma (tele selskaber m.m.) og finder måder, at tjene penge på.
Svar

Beskeder i denne tråd
Julegave fra Norge - af Kuglelyn - 10-12-2009, 01:32 AM
Re: Julegave fra Norge - af Brusen - 10-12-2009, 01:52 AM
Re: Julegave fra Norge - af Mr. Korsbek! - 10-12-2009, 08:07 AM
Re: Julegave fra Norge - af dwndler - 10-12-2009, 08:28 AM
Re: Julegave fra Norge - af hannover_dk - 10-12-2009, 06:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)