Afstemning: Hvilket ur ville du foretrække?
Seiko Marinemaster 300
Omega Planet Ocean 42 mm
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 02-08-9108

Omega Planet Ocean 42 mm vs. Seiko Marinemaster 300
Flot gennemgang Claus og jeg er enig et langt stykke hen ad vejen
måske der skulle have været lidt om hvorfor der er taget de valg der er taget på urene.

Jeg er helt sikkert farvet Icon_e_wink
men jeg brugte mere end et år på at finde den rigtige diver for mig i denne prisgruppe så jeg fik læst en del og jeg overvejede en POer ganske kort,
men for mig var der ingen tvivl da jeg først fik MMeren i hånden den leverer en value som jeg ikke mener noget andet ur i klassen kan matche.

Det jeg tror der er vigtig at holde sig for øje er at POeren er en diskdiver lad os være ærlige der står ikke værktøj på mange af de ure vi kalder tool,
MM der imod er lavet som et tool ur og holdt i et design der rammer den røde tråd i Seikos historiske diver design,derfor undre det poleret på lænken også mig måske de blev pyntesyge Icon_e_biggrin

Lænken er ikke så tyk som på POeren men efter at have båret mit MM i mange timer og forskellige miljøer kan jeg kun sige uret har aldrig svigtet alt virker og føles sikkert og solidt,
på mig sidder uret så tæt som var det med gummirem men der sidder en lænke som passer perfekt og aldrig generer,og i bærekomfort over lang tid er det kun min JLC der matcher den
(her kan mit gamle Seamaster eller Oris ikke være med)

Min MM og JLC lænker har lært mig at det er en fordel at lænken ikke er over kraftig når uret bruges over flere timer
så længe det ikke betyder at den føles billig eller usikker.

jeg har aldrig følt ur som stort eller top tungt men jeg kan være vænnet til med mit gamle Oris Icon_cool
jeg kan godt lide at mit dykker ur ligger lidt tungt på håndleddet
men sjovt at læse disse face to face test og se hvordan vi ser forskelligt på det samme ur,og så trækker dine lækre billeder jo heller ikke ned Claus Icon_cool

Lige et par spørgsmål til sidst
hvad tror i MMeren ville koste hvis der stod swiss made på skiven og et af de kendte mærker var producent Icon_question (mit gæt min 30k)

hvad tror i POeren ville koste hvis der sad en base fra deres fineste inhouse værk i uret Icon_question (mit gæt omkring de 40k)
mit gæt er ud fra deres nye model som har et værk de kalder inhouse (og flere andre forbedringer det ved jeg godt) men jeg syntes der er mest focus på værket når prisen bliver forsvaret.

Bla set i det lys mener jeg MMeren sætter alt på plads til samme pris.

PS Kim har du noglesinde prøvet MMeren Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Omega Planet Ocean 42 mm vs. Seiko Marinemaster 300 - af Stensbjerg - 06-12-2011, 11:59 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)