17-05-2010, 07:27 PM
Baun Skrev:Hmm....
Hvis man laver grundig research og ender op med at købe et GP - efter at have checket IWC, Rolex, JLC oa. - ja så er det vel naturligt, at man kan kritisere de man valgte fra - af de grunde der netop fik en til at fravælge.
Det betyder samtidig at man kritiserer ure andre har valgt måske i sammenligning med GP.
![]()
................ jeg undrer mig til stadighed over behovet for at gå så meget op i ure men ikke selv vælger.
Jeg hører gerne om begejstrig for fx. JLC og IWC, men har egentlig ikke brug for at høre hvorfor Rolex eller Breitling blev valgt fra.
Jeg undrer mig også over, at nogen kan sige at jeg ikke bryder mig om et bestemt mærke. Det må da være de enkelte modeller som tæller. Eller er det vel mærkets image man ikke bryder sig om...... og ikke så meget urene.
Skal man endelig kritisere - eller lave kritiske sammenligninger, mener jeg man bør prøve at være så objektiv som overhovedet muligt og undgå de mere følelses mæssige, holdnings mæssige og subjektive vurderinger. Mads G. har gjort dette med mellemrum, men de fleste lufter mest egne subjektive "image" betonede holdninger og så er vi jo ovre i at "alting er en smags sag".
vh Baun
Citat:There are a lot of brands out there living on past glory who are selling shit to the watch buying public.There are also brands that make good watches at a fair price.I can agree that it must not just be a brand you criticize unless most of what they make is no good.And it as got nothing to do with taste a shiny watch with a basic ETA caliber selling for over 30000kr is taking the piss out of watch buyers in my book.JLC and IWC are two brands that have the watch worlds respect they have never comprimised with the quality of their watches inside or outside.Many other brands have been putting 8 dollar ETA calibers in their watches after a bit of polishing and their stamp on the roter.These brands i do not like.And now we hear they are making their own calibers yes and pigs can fly.What they are doing is copying calibers from ETA and Seiko for example ask Tag heur.Willy
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)