17-05-2010, 08:30 PM
Baun Skrev:Hmm....
Hvis man laver grundig research og ender op med at købe et GP - efter at have checket IWC, Rolex, JLC oa. - ja så er det vel naturligt, at man kan kritisere de man valgte fra - af de grunde der netop fik en til at fravælge.
Det betyder samtidig at man kritiserer ure andre har valgt måske i sammenligning med GP.
![]()
................ jeg undrer mig til stadighed over behovet for at gå så meget op i ure men ikke selv vælger.
Jeg hører gerne om begejstrig for fx. JLC og IWC, men har egentlig ikke brug for at høre hvorfor Rolex eller Breitling blev valgt fra.
Jeg undrer mig også over, at nogen kan sige at jeg ikke bryder mig om et bestemt mærke. Det må da være de enkelte modeller som tæller. Eller er det vel mærkets image man ikke bryder sig om...... og ikke så meget urene.
Skal man endelig kritisere - eller lave kritiske sammenligninger, mener jeg man bør prøve at være så objektiv som overhovedet muligt og undgå de mere følelses mæssige, holdnings mæssige og subjektive vurderinger. Mads G. har gjort dette med mellemrum, men de fleste lufter mest egne subjektive "image" betonede holdninger og så er vi jo ovre i at "alting er en smags sag".
vh Baun
Der er da ingen der hindre dig i at lave den slags indlæg du syntes der mangler herinde baun fyldt med metervis af tunge fakta,man bestemmer jo også helt selv
hvad man vil læse herinde.
Mine indlæg vil altid have følelser med ind over ganske enkelt fordi sådan er jeg som person,og så mener jeg også de har en vis indflydelse på de ure vi vælger,jeg kommer aldrig til at lave de
indlæg med spalte op og ned af kolde fakta om hvor mange tænder det og det tandhjul har simpelhen fordi jeg ved meget lidt om det og finder det en smule kedeligt.
Hvad jeg ikke syntes er kedeligt er når folk fortæller en god historie om hvorfor de lige valgte det ur og hvorfor nogle blev valgt det kan man bruge til noget,ja måske man ligefrem kan få udvidet
sin ursyn og bliver noget valgt fra som jeg syntes om ja måske der ligefrem bliver skrevet lidt negativt om uret ja så ødelægger det altså ikke min verden.
Jeg har den højeste respekt for folk som i en venlig tone er klar i spyttet
men jeg er enig at alt er en smags sag
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)