18-05-2010, 07:45 PM
JohnFyn Skrev:Baun Skrev:merc Skrev:...... festet i weekenden.... (:
Det der kan et ganske almindelig mekanisk ur sagtens være med til -
Hej Per....nu fester unge mennesker i dag jo på en anden måde end "da farmor var dreng" og derfor skal der en rigtig "beater" til
hø hø - hvad var det nu lige Speedmaster med mekanisk værk klarede før den blev udvalgt til måneturen.
Jeg tror generelt at gode mekaniske ure/værk undervurderes mht. robusthed.... bare fordi det jo faktisk er utroligt hvad de kan holde til.
Jeg har 50 år gamle Omega der bestent ligner noget der har været med til mange abefester eller lignende. De tikker bare derudaf uden problemer.
Og jeg vil nægte at give en ung mand med spirende urinteresse andet råd en at købe mekanisk.
Hvis interessen holder, vil 90% ærgre sig over at det første dyre eller halvdyre ur er en quarts model. Nix, et godt solidt ur med mekanisk værk - gerne med et design som passer til at blive en fremtidigf beater den dag man får råd tril noget mere lækkert er det de fleste vil glædes mest over i længden.
Og de findes fint til priser fra 1000 kr, så hvorfor i alverden vælge quarts!
Hvilket råd ville du selv gerne have haft hvis du skulle købe ur til 4 K som 17 årrig - quarts
Jeg har indtryk af at de fleste der købte quarts ærgrer sig en smule. Det havde været sjovere med et mekanisk - og det er lige det det handler om - det sjove!
At have et enkelt quarts ur i reserve er da fint nok - jeg har jo selv et par elektriske Omegaer, men at anbefale det som første ordentlige ur til 4 K - aldrig i livet!
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)