Breitling Steelfish - hvid eller sort skive?
Hvilken herlig tråd
- Her kaldes på dybt subjektive, farvede og umiddelbare holdninger. Den er jeg gevaldigt med på.

Jeg har selv et blødt punkt med hvid, eller -lys skivede ure

Ved første blik er min umiddelbare reaktion altså: Det hvide! - og allerede ved næste blik er jeg i tvivl: Hvorfor (hulen) skal det være så vanskeligt at se hvad klokken er?

Det ses ofte, at en hvid skive anvendes på et visuelt "tungt" ur, netop for at gøre det lettere, mere luftigt og mindre bastant - sådan lidt forfinet elegance.
Når denne hensigt drives tilstrækkeligt langt, går det ofte ud over den umiddelbare letlæselighed - og også i dette tilfælde, hvor funktionalitet er ofret på bekostning af fremtoning eller design.

Fodslæbende må jeg derfor sige: Det sorte - netop på grund af det hvides ikke kontrasterende visere. - Det sorte er også blevet benævnt: Herreur, og jeg er helt enig.

Jeg illustrerer lige vigtigheden af kontrast - med et billede af et par "dameure" Icon_e_wink
İmage

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - af jacob jensen - 29-05-2010, 03:09 PM
Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - af Tukjær - 29-05-2010, 03:16 PM
Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - af Geodoc - 29-05-2010, 03:59 PM
Re: Breitling Steelfish - hvid eller sort skive? - af jacob jensen - 29-05-2010, 04:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)