07-06-2010, 01:36 AM
makita Skrev:foriøvrigt er det jo spørgsmålet om afstanden i kvalitet/finish er reflekterende på prisforskellen, lad os sige 300kr./10000kr./100000kr.Der får du mig ikke med.
Det mener jeg personligt at den er. Der væsentligt kortere fra en Omega svanehalsfinregulering til et papir clips, end der op til en PP svanehalsfinregulering. Så kan ma jo tygge lidt på om ikke også prisen er passende...
Ja der er forskel på en Omega svanehals og en Patek ditto -
Om det har nogen som helst betydning i forhold til hvordan uret går præcist over et par år - NEJ ingen som helst i praktisk brug
Om Patek er langt smukkere, og får en del af os til at ville overbetale - JA helt klart
Om det koster samme forskel på urets pris, at lave Pateks ekstra arbejde - hele vejen igennem? Det tror jeg ikke et sekund - men det ville jo også være helt unaturligt. Man tager timelønnen og gange op med en eller anden faktor for at nå salgspris - så: sammenligningen er vanskelig, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis man vil ha mere ur for pengene, så kommer man bedre hjem med et Seiko end et Patek.
Hvis man ønsker mere sofistikeret ur - mere sjov - mere finish .- mindre tolerancer - og alt muligt andet (inkluderende dyrere service)- så er PP et rigtigt godt bud, og jeg ville elske at ha et.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)