low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle)
Baun Skrev:Nu afspores den egentlige debat jo lidt.

Der er naturligvis stor forskel at se på de 2 værker som er vist. Om det begge er værker fra 60'erne fra forskellige fabrikker ved jeg ikke, men forskel er der da. Så hvis den ene koster 500 kr at lave vil den anden nok koste 5000 kr - og det er ok.

Om dette så også gør det rimeligt at forlange 10 K for det ene ur og 100 K for det andet er der jo kun køberne til at vurdere.

Mht til om ens økonomi betyder noget for om man vælger det ene eller det andet. Jo det gør det nok. Havde jeg mange milioner, ville jeg nok bare vælge det bedste og dyreste.

Men med den økonomi jeg har kunne jeg sagtens vælge at have fx. 3 high end ure til 100 K stykket. Det kunne jeg bare ikke drømme om. Det er ikke det jeg vil have for mine penge!

Nogen er til "lidt men godt" - og det kan ikke blive for godt! fint.

Jeg vil have et rimeligt forhold mellem hvad jeg betaler og hvad jeg får - og for mig er selve "high end imaget" ikke noget jeg værdisætter specielt højt - og derfor vil jeg ikke betale hvad det koster.

Jeg har et pænt og nydeligt hus på 170 kvm med almindelige gode møbler (ikke noget helt særligt). Jeg kunne jo sagtens vælge et hus på 110 kvm (vi er kun 2 hjemme nu) med mere luksus og designer møbler - og have penge til overs til en PP. Men igen: "Jeg har det det poasser mig for mine penge".

I virkeligheden tror jeg mange har det ganske rart og komfortabelt med "almindelige gode ting" - og egentlig ikke ønsker fine ting som man skal passe på og som er lidt til udstilling. Det er i hvert fald hvad jeg ser oftest.

Og det er vel også derfor at gennemsnits manden har et Seiko eller lignende til 100-1500 kr på armen. Ikke fordi han ikke har råd til et Rolex.

Men jeg tror ikke vi her på siden repræsenteter gennemsnittet. Icon_cool Icon_mrgreen

vh Baun

Kunne ikke være mere enig Baun. At der så er nogen der pga. alder og indkomst endnu ikke er nået dertil, hvor de har samme valg som dig, er en anden snak... Lyder til at Jacob og sociologen gerne ville have dine valgmuligheder Icon_e_wink

/Mads
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 07-06-2010, 09:16 AM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af Mads Gjødesen - 07-06-2010, 11:41 AM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 03:39 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 08:26 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 10:07 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 11-06-2010, 09:13 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)