low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle)
makita Skrev:Jeg må blot konstatere at værkkvalitet optager nogle mere end andre. Baun dette værk koster næppe 5000,-!! selv ikke for næsten 100 år siden, da det blev fremstillet. Mon ikke brillanten alene gør det for de 5?

Hannover, jeg erindrer ikke at jeg bragte value for money eller tilfredsstillende præcision etc på banen. Trådens tema var kvalitet/finish, og om hvorvidt der var den forskel i finish, som der er i pris. hvis man seriøst kan foreslå at de to viste værker kunne koste i omegnen af 500 kr. og 20000 kr. at producere, så bliver det naturligvis vanskeligt at debattere dette på et sagligt plan.
Næh - men value for money bliver jo interessant i sammenhænget synes jeg. Det har du helt lov til at finde forkert.
Det er jo en besværlig sag, hvis det ene ur er 100 år gammelt og det andet ca 40 år gammelt (jeg holder mig til de to billeder) - og det ene har en brilliant - som du mener koster over 5 k i balancen.

Det var lettere - og for MIG mere relevant at se et Patek værk og et Omega værk fra samme tid - og så sammenligne. Enten fra 1970 eller fra 2010 for min skyld.

Jeg erkender helt åbent at jeg ikke ved hvad værker koster. Jeg satte de 500 kr ud fra 1970 for omega idet jeg troede det var to værker fra samme tid.
Lad os bare for sjov tage nogle priser fra idag - hvis nogen her kender dem.

Hvad koster et ETA 2824 anno 2010?

Hvad koster et Omega værk kaliber 1120 anno 2010f.eks.

Hvad koster et Patek værk anno 2010 til et stål dress ur (jeg kende ikke kaliber numre) -

Jeg er godt med på, at de vil være svært at sætte i relation til hele urets pris, da kasser osv også er helt forskellige - men at kende råværkst priserne bare lidt, ville være sjovt.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 07-06-2010, 09:16 AM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af hannover_dk - 07-06-2010, 10:45 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 03:39 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 08:26 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 10:07 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 11-06-2010, 09:13 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)