low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle)
makita Skrev:En anden ting er jo også, hvorfor har f.eks Omega eller andre ikke bare fremstillet og finisheret et værk af samme kvalitet(finish) som PP, men til en brøkdel af prisen, just to prove a point?
Jeg forstår helt hvad du skriver, men det er jo netop der det kunne være sjovt HVIS man kendte den faktiske produktionsomkostning for et PP værk og ex et nutidigt Omega (ETA finisheret af Omega) værk.

Det er jo nemt at forklare hvorfor Omega ikke har produceret et PP værk til en brøkdel af prisen. Det kan man helt enkelt ikke, og de er i to forskellige segmenter, hvor bare f.eks 3.000 kr (som jo slet ikke løfter til PP) mere for værket = måske 12.000 kr mere for uret i butikspris - betyder alt for Omega mod konkurrenterne.

Jeg er da betaget over at ex den ene finregulering er stanset ud og den anden filet helt frem, men er det nu også sådan idag? Mon ikke selv PP stanser ud og så filer, men helt klart, HVIS og jeg mener HVIS en finregulering alene kan tage 100 timer af f.eks. 300 kr og koste 30.000 i sig selv, så kan et værk jo koste +100.000 kr - at fremstille i rå pris for fabrikken. Jeg ville bare stadigt gerne hvis nogen havde en god ide om hvad et PP værk og et Omega værk koster i rå fremstilling.

Jeg er med på der er forskel - både i kvalitet og pris, men hvor stor er den mon på fremstillingsprisen af et Omega og et PP VÆRK.?

Jeg hører i øvrigt ikke til dem der siger det ikke er forståeligt at nogen vil ha og betale for PP - det forstår jeg helt. Jeg erkender også at det ikke har med value for money at gøre i den snævre - vise tiden version, hvor jeg tror sådan noget Seiko/Certina vinder - men det hænger lidt sammen.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 07-06-2010, 09:16 AM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af hannover_dk - 08-06-2010, 12:24 AM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 03:39 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 08:26 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 10:07 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 11-06-2010, 09:13 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)