low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle)
Jeg er sikkert "fartblind" og anser absolut heller ikke mig selv som almindelig dansker når det kommer til urkøb. Jeg tror nu ikke vi er så uenige trods alt Jacob,for vi er da enige om at økonomien her noget at sige for 99 % af befolkniongen. MEN har man en kæmpe drøm om at eje ure for 100 k og ellers ikke har behov for at komme på ferie, have ny bil, sende børnene på kostskole, købe båd og sommerhus, ect. er jeg bare af den overbevisning at mange godt kunne skrave 100 k sammen over tid (10-20 år) til at realisere denne ursamling.

Jeg har muligvis misforstået din C5 snak Jacob, for jeg læste den sådan at ingen købte en C5, hvis de havde råd til mere. Nu har du så tilføjet "hvis de drømmer om en Passat", hvilket ændre en del Icon_e_wink Så er vi helt enige Icon_e_wink Omvendt tror jeg der er mange der køre mindre biler som sagtens kunne få råd til mere, men ikke drømmer om mere. Hvor stor en %-del der reelt har købt bil efter hvad banken max. vil tillade aner jeg ikke, men tvivler da på det mere end højest 50 %?!

Jeg vil godt pointere at når jeg skriver "Jeg tror de fleste kan få råd til et ur til 20 k hvis de vil", så tager udgangspunkt i den befolkningsgruppe, der kunne have lyst og interesse i at købe et så dyrt ur. Jeg er godt klar over at der er masser der er økonomisk trængte, men det er nok de færreste af dem der drømmer om 20 k ure, i denne befolkningsgruppe Icon_e_wink

Blandt os på dette forum er der derudover nok en større prioritering end blandt menig dansker til at få råd til ure. Jeg må vist bare konkludere, at jeg fremover ikke bare skal skrive "alle" men "alle på dette forum" for ikke at blive misforstået Icon_e_sad

/Mads
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 07-06-2010, 09:16 AM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 03:39 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 08:26 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 10-06-2010, 10:07 PM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af Mads Gjødesen - 11-06-2010, 08:30 AM
Re: low-end og high-end, er der forskel? (eftermæle) - af jacob jensen - 11-06-2010, 09:13 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)