25-06-2010, 09:34 AM
Stinger Skrev:God liste Mads. Kan se at du mener at Linde W. tangerer til low end. Er der forblevet i midten eller rykket ned?
Samme spørgsmål gælder for Breitling? (Min holdning er at de ikke bør tilskrives luksusklassen)
For mig er Linde Werdelin et typisk dansk produkt der leverer en flot højteknologisk løsning kombineret med flot design. Set med horologiske briller er det ikke nok til andet end low-end. Deres værker er så vidt jeg ved standard ETA uden finish fra LWs side, og det rækker ikke til mere end low-end i min bog. Deres produkt er dog ikke et typisk ur som de schweiziske, så de er lidt svære at sætte ind her. De arbejder jo lige så meget på deres "dims" med højdemåler, GPS, osv. og det koster jo på selve ur-siden.
Breitling har oppet sig voldsomt de seneste 10 år. De har ingen ure længere med ufinisherede ETA værker og alle er vist stort set COSC (her er det for mig mere værkjusteringen og kvalitetssikringen der tæller op frem for selve COSC beviset). Desuden har de netop lanceret et fint in-house kolonnehjuls kronografværk, som er det der gjorde jeg lige netop satte dem i luksus. Men går vi ca. 10 år tilbage ville jeg have smidt dem ned i mellem klassen og næsten helt ned i low
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)