Pleje af en Calf Assolutamente Panerai rem
Egentlig burde Kim's ord stå som de sidste, da jeg er fuldstændig enig, dog har jeg enkelte tilføjelser;

En plain rem, dv. en rem som består af 2-3 lag læder syet sammen uden fyld og som ikke er alligator eller anden eksklusiv type og ikke nubuck/ruskind vil jeg ikke have noget imod at tage med i vandet efter grundig forbehandling med læderfedt eller vaseline. Du skal dog være klar over at remmen forandrer sig. De oprindelige Panerai dykkerure var med læderremme og ønsker du en rustik rem ser jeg ikke noget galt i at bade med den, husk at skylle den i ferskvand efter et havbad.

Læder er jo garvet og oftest kromgarvet. Vådt læder afgiver store mængder krom og vil kunne give allergi, det skal man måske også tage med i overvejelserne. Så måske ikke bade for ofte med læderrem alene af den grund, men istedet smide en gummirem på engang imellem.

Mvh
Michael
İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Pleje af en Calf Assolutamente Panerai rem - af Black Seal - 25-12-2012, 06:07 PM
Re: Pleje af en Calf Assolutamente Panerai rem - af MichaelSC - 25-12-2012, 07:32 PM
Re: Pleje af en Calf Assolutamente Panerai rem - af Black Seal - 25-12-2012, 07:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)