25-03-2013, 10:32 AM
baun Skrev:jeg er også sikker på at der findes flere super samlinger af Omegaer i DK. Jeg har set en, men ved at der er flere.
VH Baun
Hej Per,
Ja - jeg har også set en del samlinger i DK som er imponerende på hver deres måder og også med overlap!
Når det så er sagt så ved jeg jo du er vild med i hvert fald 3 ting: Omega - vintage og blå visere!
Du ved jo at jeg bla. andet har en del Omega military men denne her tror jeg ikke du har set - altså min udgave af den og den har alle 3 ovenstående kriterier - Omega - vintage og blå visere
MOD AM recasing i 1956 af urværker + skive + visere fra slut 30'erne over i en Større 36/37mm Denison kasse(uden den store krone) med militær inskriptioner!
Tyk tyk militær kasse i øvrigt og den hvide skive gør at det føles som et relativt stort ur...
Relativt sjældent i øvrigt at finde dem med i så god original stand som denne her - specielt skiverne plejer at være hærgret....

Når det så er sagt så synes jeg du skal købe en Omega med Cal. 8500!!!
Jeg købte en PO cal. 8500 for et par mdr. siden - FEDT UR!
Jeg gik med den en uge inden den veg pladsen for andre rotations ure og den vandt 1 sekund på denne uge - ok præcision må man sige!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)