Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT)
Enzaie Skrev:De fleste er vel i virkeligheden bare totalt mundlamme over den super geniale teknik..

Hvordan "lyder" det i grunden, siger det tik-tak eller er det helt lydløst ?

Det tror jeg ikke du skal regne med... Icon_e_biggrin For uanset hvor genialt det er, og uanset hvor præcist det er, så er det bare ikke et mekanisk ur uden en balance. Balancen er og bliver HJERTET i ethvert mekanisk ur. Elektroimpulser, quartzkrystaller and so on and on, har for længst overhalet et traditionelt mekanisk urværk når det kommer til præcision o.a.

Videoovervågning, interkomheadset og laserudstyr kommer nok desværre at præge fodboldkampe indenfor overskuelig tid, med dem dør charmen ved fodboldens menneskelige fejlkendelser nok også.

At "træde" ved siden af op igennem urhistorien har man for så vidt også som schweizer gjort, bl.a. Jean Lassale´s ultratynde værker (1,2mm manuel og 2,0 mm automatisk), som IKKE benyttede den traditionelle konstruktion med værkplatine, drivhjul og slutteligt bærebro, men blot bestod af værkplatine, hvor drivhjulene kørte i lejer. Genialt udtænkt, det er der ingen der bestrider, men også Lassale fik så at sige den kolde skulder. Så det er nu ikke p.g.a. nedladenhed overfor japanerne, men snarere fordi man værner om traditionelt håndværk som man ønsker at bevare det.

Ellers en imponerende finish på "uret". Hvis ovenstående ikke optog mig, så ville Seiko Springdrive bestemt være et interessant alternativ. Og så endnu engang overgår du dig selv Tukjær, umådeligt flotte billleder Icon_e_wink
Svar

Beskeder i denne tråd
Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af Tukjær - 01-02-2011, 06:10 PM
Re: Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af Tukjær - 02-02-2011, 12:46 PM
Re: Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af Tukjær - 02-02-2011, 09:27 PM
Re: Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af willy - 02-02-2011, 09:57 PM
Re: Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af Tukjær - 03-02-2011, 12:57 AM
Re: Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af makita - 03-02-2011, 07:15 AM
Re: Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af willy - 03-02-2011, 01:33 PM
Re: Et af MINE drømmeure (Seiko Spring Drive GMT) - af Tukjær - 04-02-2011, 12:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)