16-01-2013, 03:39 PM
Jeg syntes det er super fint med selve OQ beskrivelsen og hans forhold til dette, men mere den meget skeptiske og nedladende holdning til branchen og de forskellige fabrikater jeg er uenig i. Alle ved jo at en urproducent skal drive en forretning, hvor branding og cost savings er væsentlige parametre for at tjene penge. Begge dele er Rolex voldsomt gode til samtidig med, at de laver markedets måske mest driftsikre luksusure. Urfirmaerne er i dag store veldrevne virksomheder og ikke længere blot en passioneret urmager, der selv producerer alt fra bunden på sit lille værksted, hvor urene sælger sig selv uden markedsføring. Vil man have ure lavet 100 % med passion og top håndværk, hvor div. sportsfolk ikke er en del af markedsføringen er priserne fra 500 k og op. Der står de fleste nok af. Men forventer man dette når man køber et 20-50 k ur kan jeg da godt forstå man føler sig lidt snydt når man ser hvordan de produceres.
Jeg syntes ikke man behøver at kalde et ur-firma og deres ure for "crap og shitty" bare fordi de finder en balance mellem at drive forretning og producere ure med den passion de nu besidder. Heldigvis er alle dem jeg kender i branchen drevet af passion for ure lige som de fleste andre er passioneret indenfor det erhverv de arbejder i. Urbranchen er ikke en del af den financielle sektor, så der er andet end $ der tæller.
/Mads
Jeg syntes ikke man behøver at kalde et ur-firma og deres ure for "crap og shitty" bare fordi de finder en balance mellem at drive forretning og producere ure med den passion de nu besidder. Heldigvis er alle dem jeg kender i branchen drevet af passion for ure lige som de fleste andre er passioneret indenfor det erhverv de arbejder i. Urbranchen er ikke en del af den financielle sektor, så der er andet end $ der tæller.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)