Vis os dit skibschronometer (og også gerne maskinrummet)..!
Hej Geodoc.
Nej der er kun et ganghjul, men alt er bare poleret og spejler sig.
Nu ikke for at genere dig, men hvad mener du med balance arretering, ikke for det, men nu er du vist på vej ud i noget udenbysk noget. Regner med det er vægtklodserne på balancekransen du mener, der er fire runde og så to der ligner balanceskruer. Man kan med en del fantasi sige at balancekransen ligner et stort H, hvor de fire runde sidder på hver hjørne og skruerne sidder ud for - i H'et. Håber det giver lidt mening ellers må du lige være efter mig igen.
Husk lige selv når vi mødes at jeg så har lånt det igen, så kan du se det IRL. Det skulle kunne lade sig gøre.
Det jeg er så imponeret over, er at alt det anløbne BLÅ stål der er i uret har den samme mørke blå farve og så er det POLERET. Det er imponerende, når man tænker på at det er ca lavet omkring 1880-90'erne, ved ikke om de havde anløbsovne dengang, hvis de ikke havde det så er det uhyggeligt svært at få den farve
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Beskeder i denne tråd
Patek - af Camaro_phpbb3_import15730 - 21-09-2011, 01:10 PM
Re: Patek - af McAllan - 21-09-2011, 02:41 PM
Lidt flere billeder af Golay - af Speedy - 25-09-2011, 09:37 PM
Re: Vis os dit skibschronometer (og også gerne maskinrummet)..! - af Lars - 29-11-2011, 11:25 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)