27-04-2012, 10:57 PM
Min interesse har altid været der. Som 10 årig fyrede jeg mine sparepenge af hos den lokale urmager på et Royal kronograf med manuelt optræk. Det gik af pommern til og et 1/2 år senere blev det byttet til et quartz Luxor. Det blev stjålet en nat på en togtur igennem Jugoslavien, da jeg var 15.
Købte derefter et Seiko med analog/digital og senere et Swatch Chrono Olympic. Har stadig begge disse ure inkl. bokse und alles
Da jeg var blevet student som 18 årig boede jeg et år i Berlin, og lærte en lokale urmager at kende. Han solgte mig et fint brugt mekanisk Seiko kronograf til en latterlig lav pris. Han mente det var bedre jeg fik det end han havde det i skuffen
Fik uret stjålet året efter i en brandert i Kuta Beach på Bali
Husker det stadig tydeligt selv om resten af aftenen blot er tåger... Pokker jeg blev ædru i en fart da det var væk. ØV!!!
Derefter købte jeg et Tag Heuer F1 Chrono på en tur til Singapore. På samme tur fik jeg øjnene op for mange flere af de fine mærker, men finanserne tillod ikke mere end TH'en
Tanken om et Rolex Sub blev for alvor tændt, da jeg på en tur "Down under" prøvede ét 16610, ejet af en meget karismatisk mand vi mødte på turen. Sådan et måtte jeg eje. Derefter gik der 5 år med studier på SU, hvor internettet dukkede op omkring 1996, og ur-surfingen to fart. Da jeg blev færdig i 2001 og fik job, købte jeg mit første rigtige ur i Hong Kong for min 2. månedsløn. Et Rolex Sub 14060.
Derefter er det gået slag i slag med alt mellem himmel og jord...
/Mads
Købte derefter et Seiko med analog/digital og senere et Swatch Chrono Olympic. Har stadig begge disse ure inkl. bokse und alles
Da jeg var blevet student som 18 årig boede jeg et år i Berlin, og lærte en lokale urmager at kende. Han solgte mig et fint brugt mekanisk Seiko kronograf til en latterlig lav pris. Han mente det var bedre jeg fik det end han havde det i skuffen
Derefter købte jeg et Tag Heuer F1 Chrono på en tur til Singapore. På samme tur fik jeg øjnene op for mange flere af de fine mærker, men finanserne tillod ikke mere end TH'en
Derefter er det gået slag i slag med alt mellem himmel og jord...
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)