Værk erfaringer?
Jeg kan da lige indskyde en ting. Da jeg har rodet lidt med det, her for en uges tid siden, på skolens "skoleure", som har været igennem mange, mere eller mindre rutinerede, hænder.

ETA 2801, som i bund og grund er en 2824, uden automatik, har en svaghed i koblingssystemet (mekanismen omkring krone og viserstilling). Det er lige en tand for underdimensioneret, så man skal ikke spænde skruerne for hårdt. Skruen kan derformere gevindhullet en smule, og mase en del, der hedder tirettefjederen ned mod optrækket og viserstillingens dele. Så sidder man med et problem, da man enten må vælge mellem dårligt optræk, pga. en muffeleder der sidder fast, pga. for lidt luft under tirettefjederen. Eller ingen viserstilling pga. for meget luft, da tiretten maser sig ind under den arm der bærer viserstillerdrevet.

Ok, efter jeg begyndte at skrive det her, opdagede jeg hvor svært det var at forklare. Håber nogle kunne følge med! Bundlinien: Har værket været igennem lidt for grove urmagerhænder, kan det være en krig at få koblingssystemet til at fungerer.
Svar

Beskeder i denne tråd
Værk erfaringer? - af Joepete_phpbb3_import15783 - 29-04-2012, 02:21 PM
Re: Værk erfaringer? - af hannover_dk - 29-04-2012, 03:35 PM
Re: Værk erfaringer? - af baun - 29-04-2012, 03:44 PM
Re: Værk erfaringer? - af RunesS_phpbb3_import15750 - 29-04-2012, 04:51 PM
Re: Værk erfaringer? - af baun - 29-04-2012, 10:07 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)