31-07-2012, 10:29 AM
Uddrag af, hvad Jesper Skrev:Jamen – du har uden tvivl ret Geodoc – men ud fra dit svar her, kan jeg ikke lige gennemskue hvorfor du har ret ;-}… næh, og det kan jeg egentlig heller ikke.
Men vi fik da animeret hinanden til et cirkulært skoleridt om, hvorvidt hønen kom før ægget
Med denne tanke-ring lagt bag os, og konstaterende, at man kan nyde både hårdkogt æg og kyllingesteg – uden at havne i filosofiske dilemmaer ….
… fortsætter jeg ad en af trådens andre baner.
Jeg hører til dem, der ikke ynder Rolex kronen.
– Det skal retfærdigvis siges, at det kun gælder, når kronen er fjernet fra sin sammenhæng og fremstår 5 meter høj, bøjet i neon på en husfacade.
I den sammenhæng (synes jeg) at den ser noget Barbie- eller Disney-agtig ud; mens den på rette plads på urskiven er formidabel.
I det hele taget når et symbol, beregnet til brug i en diminutiv størrelse – blæses op i maxi størrelse, sker der noget med signal indtrykket.
F.eks. Omegas stærke og komplette symbol, blæst op til en ”skulptur” på 5 meters højde…
… den giver mig samme oplevelse som nogle af de helt fantastisk kiksede ”rundkørsels kunstværker”.
Når jeg møder sidstnævnte, falder det mig ofte ind:
"Hvor er det nådigt, at samfundets beslutningstagere vælger, at stille talentløse kunstneres brændte lerklumper eller sammenflikkede stålplader op i en rundkørsel
– frem for i det centrale bybillede"
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)