Introduktion - og spørgsmål omkring et godt ur til kæresten
Kongelunden Skrev:Da kæresten ikke er decideret ur-nørd ville quartz nok være et godt sted at starte, plus det ligger på en rimelig pris til en ”ikke-ur-interesseret” person (12-14K) ............... har også tænkt lidt i Vintage retning, hvor det selvfølgelig kunne være cool men en klokke fra fødeåret, meeeeeen så snakker man nok også andre prisere......

Hej Michael og velkommen til forum Icon_e_smile

Hvis det var mig, der skulle finde et ur til min kæreste, så ville jeg helt bestemt overveje et Vintage Omega i størrelsen 34-36 mm meget seriøst - det er naturligvis smag og behag, men i mine øjne, er der meget få ure, der klæder en kvindearm bedre end dette !! De traditionelle dameure er imho ALT for små til en moderne kvindearm !! Icon_e_wink

Og prismæssigt, så bevæger vi os slet ikke i 12-14K lejet, medmindre det skal være massivt guld ! Et Seamaster, guld på stål, fra 1960´erne vil typisk kunne fås i en rigtig pæn stand til mellem 3-4.5 K og et Constellation vil ligge mellem 4.5-8.5 K alt efter stand.

Da hun ikke er "urnørd", bør du nok holde dig til modellerne med automatisk værk, så din kæreste ikke skal trække det op hver dag. Og derudover skal hun kunne acceptere, at uret ikke er så præcist som et quartz .......... men en præcision på omkr. 5-10 sek pr. dag er absolut realistisk.

Prøv evt. at kontakte brugeren "Baun" herinde - han har en stor samling (og sælger også af og til et par af sine ure) og du vil på den måde kunne se et større udvalg og sammenligne modeller og pris m.v.

Vær forsigtig, hvis du køber på DBA og/eller Ebay o.lign. medmindre du ved hvad du skal kigge efter - der er rigtig mange uoriginale og uægte ure til salg til alt for høje priser.

For lige at sætte billeder bag ord, så er her et billede af mine 3 Constellations:

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Introduktion - og spørgsmål omkring et godt ur til kæresten - af pbr - 16-09-2012, 02:14 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)