16-09-2012, 02:54 PM
Hej Peter.
Tusind tak for hurtigt og fremragende forslag.
Som du skriver er DBA og Ebay nok ikke de fora som man skal finde vintage-ure igennem, så jeg må i gang med at sondere internettet lidt yderligere i de sene nattetimer når kæresten er gået til køjs
Findes der egentligt nogen oversigt på internettet hvor man kan få et nogenlunde indblik i hvad priserne cirka ligger på for vintage ure?
hilsen,
Michael
PS. Dit sorte Constellation må siges at være yderst lækkert...!! Nam, nam
Tusind tak for hurtigt og fremragende forslag.
pbr Skrev:Og prismæssigt, så bevæger vi os slet ikke i 12-14K lejet, medmindre det skal være massivt guld ! Et Seamaster, guld på stål, fra 1960´erne vil typisk kunne fås i en rigtig pæn stand til mellem 3-4.5 K og et Constellation vil ligge mellem 4.5-8.5 K alt efter stand.Jeg må vist indse at jeg ganske enkelt ikke har fået undersøgt vintage-markedet godt nok, for jeg fik umiddelbart indtrykket af at netop vintage ure ville være væsentligt dyrere end beskrevet her. Jeg kan kun give dig ret i at 34-36 mm i min optik virker som passende størrelse for dameur, og ingen tvivl om at et vintage Omega med sikkerhed ville være et glimrende gaveforslag der ville falde i god jord hos kæresten
Som du skriver er DBA og Ebay nok ikke de fora som man skal finde vintage-ure igennem, så jeg må i gang med at sondere internettet lidt yderligere i de sene nattetimer når kæresten er gået til køjs
Findes der egentligt nogen oversigt på internettet hvor man kan få et nogenlunde indblik i hvad priserne cirka ligger på for vintage ure?
hilsen,
Michael
PS. Dit sorte Constellation må siges at være yderst lækkert...!! Nam, nam

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)