20-09-2012, 09:06 AM
Lars Skrev:Sjusk og sjusk....
Inden vi begynder at beskylde de forskellige fabrikker for sjusk, kræver det at kunden har fin motorik i fingrene og stiller datoen manuelt med viserne en hel måned frem og så lægger mærke til om det præcis er det samme tidspunkt datoen skifter HVER dag.....
Hvilket ofte kan svinge, endog et par minutter afhængig af hvilket mærke vi snakker om...![]()
Når man har konstateret dette så er det jo op til den enkelte om man kan leve med det eller ej
Hvis ikke så ind til AD og få det rettet på garantien, men vær nu forberedt på et lille skævt smil....
Dato burde skifte på samme tidspunkt hver dag da tolerancedata på ure er rimeligt lille, da de skal holde tiden.
Det er jo sådan set bare viserne som skal flyttes hen til et mere nøjagtigt sted.
Selvf. er der et limbo fra hvor dato begynder at skifte til selve skiftet, hvor selve den mekaniske udløsning af dato + 1 kan variere i tid, men det burde altså ikke være så meget eller være bemærkelsesværdigt på netop den ETA kaliber der ligger i Ball'en.
Hvis viserne bliver reguleret 3 min frem, så tror jeg ikke at der vil blive oplevet nogen videre variation på dato skiftet.
Der er den måde at jeg selv retter min vintage ure til og de skifter da som forventet.
OK sjusk er måske et malplaceret ord, da det nok mere bruges hvis vi snakker 10-15 minutters afvigelse.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)