01-11-2012, 09:36 PM
Nej kan godt se at min sammenligning mellem Omega og Skoda ikke holder vand set med et historisk perspektiv
Den med biler vs. ure ender altid i noget rod
At blande AP's sponsorater og LE'er på ROO serien med et JLC Extreme Tourbillon er vist pænt skævt Kurt. Det svarer jo til at sammenligne JLC's Navy, Valentino Rossi, Aston Martin, ect serier med et AP Grand Complication. Begge mærker bruger kendisser/co-brands i deres markedsføring i stor stil
Præcision og pris hænger ikke sammen desværre og et ETA 2824 går ofte langt bedre end et PP ect. Jeg har vel ejet 20-25 JLC ure gennem tiden og ca. 80-100 Omegaer. Mit gæt er ud fra mine erfaringer, at jeg vel har haft små-problemer med ca. 4-5 af disse JLC'er (ca. 20 %) som ikke kan anses som blot service trængende mens Omega'erne vel er ca. 5 %. Jeg er glad for begge mærker så mener ikke jeg er farvet. Det er to forskellige mærker, men JLC er lidt som en V8 med automatgear. Det spiller max. når det kører, men man skal forvente lidt mere knas med teknikken (hvis man er uheldig) end en tavlig manuel 4 cylinder
Og hermed ikke mere bilsnak...
Sofistikeret teknik har større risiko for at brække ned og det er der vel ikke nogen overraskelse i?!
/Mads
Præcision og pris hænger ikke sammen desværre og et ETA 2824 går ofte langt bedre end et PP ect. Jeg har vel ejet 20-25 JLC ure gennem tiden og ca. 80-100 Omegaer. Mit gæt er ud fra mine erfaringer, at jeg vel har haft små-problemer med ca. 4-5 af disse JLC'er (ca. 20 %) som ikke kan anses som blot service trængende mens Omega'erne vel er ca. 5 %. Jeg er glad for begge mærker så mener ikke jeg er farvet. Det er to forskellige mærker, men JLC er lidt som en V8 med automatgear. Det spiller max. når det kører, men man skal forvente lidt mere knas med teknikken (hvis man er uheldig) end en tavlig manuel 4 cylinder
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)