31-12-2012, 08:51 AM
Citat:Jeg undre mig MEGET over at det har fået service og ikke er tryktestet og har en form for garenti.
Hvis jeg synes at det var pænt nok og ville købe det, ville jeg have det tryktestet og muligvis nye pakninger. Det kunne blive 600 kr oveni den pris du betaler.
@ jgs, velkommen. Uret ser helt OK ud, har selv haft en lignende i 80´ne. En eBaysælger med 1.800 + positive feedbacks sælger, som udgangspunkt, ikke falske varer. Uret tilhører også i en prisklasse / segment hvor man sjældent finder kopier.
@ Nicholas, jeg tror mere og mere på at du laver et eller andet slags lobbyarbejde for Urmagerlagets "vejledende servicepris-afdeling" ved gang efter gang nævne priser som er 3 til 4 dobbelte, hvad vi andre betaler (hos meget dygtige urmagere).
Trykprøve koster fra kr. 0 eller en 50´er til kaffekassen til maks. en hund eller to.
Og hvad angår manglende garanti for et ur som bliver (måske) solgt for omkring kr. 1.000: Ingen privat sælger i sin fulde fem giver garanti for et ur i nul-komma-hat-prisklasse på eBay, hvor de solgte varer ofte ender på anden side af jordkloden og det at stå for garantiforpligtigelser i praksis er meget besværligt. Så, ingen måben ang. manglende garanti. Derved ikke altid sagt, at der er lavet eftersyn. Den risico må´ man tage. Vi taler ikke om en Patek her.
Sorry for mit surt opstød, men jeg synes virkeligt at hvis man kaster sig ud at rådgive rookies, skal man have sin viden og erfaringsgrundlaget i orden.
Og så er det vist bare Godt Nytår !
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)