Alternativer til Omega Speedmaster
Jeg kan bestemt heller ikke se ret mange kronografer i prislejet der slår speedmaster. Personligt ville jeg tage den med hersalit/plexi glas i den originale pro version. Det er både det originale og i mine øjne langt smukkest. Glasset er let at polere hvis der skulle ske noget - med tandpasta eller keramisk plade rens fra et komfur eller andre lette slibemidler, og billigt at skifte hvis det skulle gå helt galt. Det manuelle værk er som Willy skriver, også absolut testet - og jo tilmed Nasa godkendt også i den nye form Icon_e_biggrin (det kunne ganske mange andre så nok også blive idag)

Stærkt - ja det er jo ikke et dykkerur (astronauter vil ikke ret gerne mange meter under havet) og en kronograf vil altid være lidt svagere end et almindeligt time-only ur. DOG - og det her gælder så tilmed en af de gamle 321 - hvor andre sikkert husker min historie

Jeg kom ud af slagter Bro i Gentofte - mærkede mit ur løsne fra armen (viste sig at lænken slet ikke var sat rigtigt på, stiften var ikke inde i hornet- var blevet sat på dagen inden) - Uret faldt direkte mod brostenene - og jeg ville refleksmæssigt, og ihukommende min lysende karriere på fodboldbanen redde uret. Jeg ragede højrebenet frem - ramte uret med utrolig præcision på vristen - fik uret op i ca 2½ meters højde med retning mod en uskyldig ældre dame, som det passerede tæt henover. Den ældre dame forhindrede mig i at følge op på min egen aflevering, og uret bragede ned på fortovsfliserne bag damen.
Jeg kunne se en lille bitte ridse på glasset (var poleret værk på 5 min) - INTET på kassen, og den gamle 321 maskine kørte helt uforandret perfekt, ligesom stopuret fungere perfekt og nulstillede.

Jeg vil ikke anbefale den behandling, men hatten af, for jeg kan love dig, at det var noget af et slag
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Alternativer til Omega Speedmaster - af kjaer - 02-01-2013, 12:01 AM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af willy - 02-01-2013, 12:54 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af willy - 03-01-2013, 08:35 AM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af hannover_dk - 03-01-2013, 01:13 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af Chris - 03-01-2013, 10:43 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af kjaer - 04-01-2013, 12:37 AM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af kjaer - 15-01-2013, 11:58 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af willy - 16-01-2013, 04:18 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af kjaer - 18-01-2013, 10:41 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af willy - 19-01-2013, 01:29 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af kjaer - 11-02-2013, 03:05 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af kjaer - 14-02-2013, 07:56 PM
Re: Alternativer til Omega Speedmaster - af kjaer - 14-02-2013, 10:00 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)