12-01-2013, 11:27 PM
khbk Skrev:(Jeg ser heller ikke håndbold.)Det gjorde jeg
Har nogen i det hele taget det gyldne svar på om Oris er specielt dyrt eller ej - og om den malede rotor hjælper det - og hvad er en god pris - for den ene - eller for den helt anden person
Det er vel lidt i forskellen mellem ærlig og - hensynsløs ærlig at tingene knækker. Vi besøger jo ikke naboen der lige har fået nyt barn, og siger - hold da op han er grim vel? Vi byder heller ikke en ny urmand velkommen med, at det var da et skidt køb - og hvem ved om det i det hele taget er 100% korrekt.
Et Oris - feks. er lidt anderledes end mange andre ure - og det er død positivt, at de ikke bare prøver at lave en kasse der ligner Rolex. Det er udstyret med en af denne verdens mest stabile arbejdsheste i maven - en 2824 - let at servicere og skaffe dele til - kasse og skive er generelt flot forarbejdet. ALT samme sandt og jo mindst lige så godt at starte et svar med, som en diskusion om gensalgspris, hvor sandheden er, at meget få ure har høj gensalgspris (Rolex, nogle Omega osv) og at det er noget med kantstensafskrivning at købe nyt (som med biler - men man starter vel heller ikke sin ekspertviden ud med at fortælle den nye ejer af en WW gulf, at han kommer til at tabe en masse penge fordi han købte som nyt)
Jo urfora skal tage de negative ting op, men selvklart skal man ha empati - og ofte er der jo masser af positivt at indlede med, også i den tråd der fører til dette. Man skal aldig gi pokker i andre menneskers glæde og følelser - ikke en gang for at få sin egen ekspertviden bragt ud
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)