Ralph Lauren... Et mode ur eller finere horologi?
@Morten, interessant diskussion...

Jeg har meget svært ved at forstå at et IWC Ocean 2000 skulle fremstå som designfims fordi det er designet af Porsche Design? Dengang et firma helt uafhængigt af Porsche bilmærket (F.A. Porsche forlod vist firmaet i vrede, men kom senere tilbage og blev direktør og bestyrelsesformand så vidt jeg husker). Vi taler om et ur som har haft stor betydning for udviklingen af dykkerure både mht. materialet titanium, dybden på 2000 m og det slanke design. Det der er vigtigt her må være slutresultatet og ikke om designeren også har designet piber og solbriller.
Gerald Genta var ur-designer og levede af at designe ure for mange forskellige firmaer. Disse 'rigtige' ur-firmaer har også benyttet eksterne designere/design firmaer, det er der intet odiøst i.

Mht. Ralph Lauren er der mange 'lag' i denne sag. Jeg véd at sko med Ralph Laurens Black Label mærke bliver lavet hos de ypperste skomagere i england, nogle af verdens bedste og jeg tror egentlig at han ønsker at når man hører navnet Ralph Lauren sat i forbindelse med et produkt, ja, så véd man at det er kram.
Det kan godt være at de fleste af os slet ikke vil tænke sådan, men måske er det heller ikke den gruppe HAN er interesseret i at henvende sig til?
Jeg har en klar fornemmelse af at visse af Ralph Laurens produkter er toppen af poppen, men jeg er ikke sikker på at jeg ville købe et af hans ure, simpelthen fordi jeg ikke har nogen fornemmelse af om jeg kan komme af med det igen.

Mvh
Michael
İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ralph Lauren... Et mode ur eller finere horologi? - af MortenKN - 12-02-2013, 04:12 PM
Re: Ralph Lauren... Et mode ur eller finere horologi? - af MortenKN - 12-02-2013, 09:55 PM
Re: Ralph Lauren... Et mode ur eller finere horologi? - af MichaelSC - 13-02-2013, 12:50 AM
Re: Ralph Lauren... Et mode ur eller finere horologi? - af MortenKN - 13-02-2013, 09:48 AM
Re: Ralph Lauren... Et mode ur eller finere horologi? - af MortenKN - 13-02-2013, 02:54 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)