På afvenning...
Fake eller kopi? Ja en ægte fake skal vel ha logo og alt på - en kopi skal bare ligne rigtigt meget, og der kommer diskussionen vel om RXW og Marina militare. Jeg er ikke i tvivl om at de lukrerer på Panerai men næppe i en grad som kan retsforfølges, og det må være udgangspunktet. Kan det ikke det, så er det noget der læner sig meget op ad - og kan sælges billigere, men lovligt. Personligt et no-go for mig stadigt, men her mand vælger

Taler vi om fakes, så omfatter det også ting der ikke bare ligner rigtigt meget, men er identisk, bare uden logo. At fjerne loge går ikke ting lovlige. De generelle regler tilsiger, at alt er designbeskyttet i 3 år - og derefter skal der registreres beskyttelse. En Iphone uden apple er stadigt absolut ulovlig.

DK har et lidt mere lemfældigt forhold til kopier end visse andre - UK har et endnu langt løsere regelsæt, og med tanke på hvad EU normalt kan gøre ensartet, er det lidt underligt, at der ikke er fælles regler.

I DK må du gerne komme hjem fra ferie i Thailand med et fake Breitling på armen og gå gennem lufthavnen med det. Har du et ekstra med i tasken, bliver de begge konfiskerede da det nu lugter af videre formidling.
Tager du den samme Breitling og beder en i Thailand lige sende den med posten, ja så skal den stoppes i tolden hvis de ellers opdager det, for kopier/fakes må kun importeres som alm. rejsedel i ET eksemplar ved passage af grænsen og KUN på den person der skal ha dem ind.

Nå da for en smøre, men NEJ Panerai er ikke en kopi af gamle Panerai ure bare fordi ejerskabet er skiftet. Ejerskabet overtager designet og må naturligvis forsat bruge det, ellers ville alle virksomheder med noget af eget design jo være usælgelige og med samme udgang, ja så er det da oplagt OK at de bruger det.

Pengene værd? Hvem kan afgøre det. Set ud fra Unitas eller 7750 er prisen vel problematisk. Personligt har jeg det lidt som JoePete - Unitas som jo i sig selv fylder lidt i kassen, er ikke så ringe et valg enda. Jeg ville selvsagt gerne ha et med Angelus 8 dages værk i maven - men det er lidt dyrere end det jeg vil gi, og så ville nogen jo også bare tro, jeg havde været på markedet i Thailand

Iøvrigt skal man vel generelt tage hatten af for nogen der kan sælge noget der ikke ligner alle andre - også for markedsføringsafdelingen, men hatten af for et ur der ikke bare er en kopi af alle de andre. Jeg kommer fra en tid hvor der var udseende forskel på en Ford Zephyr - en VW 1200, en Volvo Amazon og en NSU Sprint - og ind i mellem savner jeg det med forskellene i moderne bildesign, hvor aerodynamik sikkert forklarer meget.
Lidt det samme med ure, så ret godt at de ikke alle ser så temmeligt ens ud, som jeg synes ure generelt gør (dykkere/sportsure for sig og dress for sig - men ret ens)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
På afvenning... - af TioMalo - 26-03-2013, 07:39 PM
Re: På afvenning... - af Kristofferj - 26-03-2013, 07:46 PM
Re: På afvenning... - af Geodoc - 26-03-2013, 08:40 PM
Re: På afvenning... - af HenrikCannes - 26-03-2013, 09:37 PM
Re: På afvenning... - af TioMalo - 27-03-2013, 08:00 AM
Re: På afvenning... - af gmt-geek - 27-03-2013, 11:10 AM
Re: På afvenning... - af HenrikCannes - 27-03-2013, 02:39 PM
Re: På afvenning... - af Sociologen - 27-03-2013, 03:02 PM
Re: På afvenning... - af Kristofferj - 27-03-2013, 03:16 PM
Re: På afvenning... - af Len - 27-03-2013, 03:30 PM
Re: På afvenning... - af HenrikCannes - 27-03-2013, 04:05 PM
Re: På afvenning... - af pbr - 27-03-2013, 04:19 PM
Re: På afvenning... - af Tage Reinhardt - 27-03-2013, 06:26 PM
Re: På afvenning... - af hannover_dk - 27-03-2013, 07:16 PM
Re: På afvenning... - af willy - 27-03-2013, 07:56 PM
Re: På afvenning... - af TioMalo - 28-03-2013, 08:29 AM
Re: På afvenning... - af willy - 28-03-2013, 10:12 AM
Re: På afvenning... - af bjorn_e58 - 28-03-2013, 09:46 PM
Re: På afvenning... - af TioMalo - 29-03-2013, 08:33 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)