04-04-2013, 02:45 PM
Geodoc Skrev:Diese verdamte Auzugswelle - jep optræksaksel eller hos nogle kroneaksel - de skal jo kunne trækkes ud og ind.olof Skrev:.... Det havde dog vist sig, at (ak, nu kan jeg ikke finde på det rigtige danske ord igen) - "Aufzugswelle" kom ud hele tiden, så der var noget galt med den.Hej olof - godt indlæg.
Part Nr. 401 = Optræksaksel (Aufzugswelle?)
Med venlig hilsen - Geodoc
Løsner man 5443 tiretteskruen - normalt bare mindre end en omgang, så kan kronen trækkes ud med aksel. Ind igen og tryk tiretteskruen lidt ned og spænd igen mindre end ½ omgang - så sidder akslen fint ingen og kan bruges til at stille visere med og trække op med. Naturligvis kan det være gået i stykker med tirettefjederen eller/og skruen, men som tips - virker det ofte fint - helt ind med kronen og akslen derme og spænd tiretteskrue 5443 og så kører det igen
Sådan en som Lars kan jo forklare dette meget bedre - ofte skal den ha et lille tryk ned både når man har løsnet den for at få akslen ud og når den skal sættes fast igen
Så står man med krone og aksel i hånden, så er det ofte bare at lokalisere tirette skruen lige inden for akslen gi den et let tryk og ½ omgang - det skader sjældent og virker næsten hver gang for mig
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)