Køb af Longines conquest ca. 1970.
bbo Skrev:Hejsa.
Jeg er ny på dette forum, men har smugkigget lidt i et stykke tid.
Efter at have ledt efter et pænt vintage ur i nogen tid, er jeg faldet over dette: LONGINES CONQUEST VINTAGE HANDWINDING WATCH in Nice original Condition Cal: 6942

Jeg syntes det er pænt samtidig med at prisen, for en studerende som jeg, er overkommelig.
Men da jeg ikke ved så meget om ure og køb af dem online, vil jeg høre om i hvor høj grad man kan stole på at uret ikke er falsk, og at det rent faktisk virker.
Umiddelbart har sælger fået god feedback, men det der undrer mig mest, er at der ikke er nogle bud på uret!?

Håber en af jer kan hjælpe mig, så jeg ved om jeg skal byde eller ej.
På forhånd tak for hjælpen!
Hej "bbo" og velkommen på forum.
For så vidt sælger har fotograferet værket i det aktuelle ur, er der jfr. Ranfft's caliber database ingen grund til at tro det er falsk.
Sælger beskriver, at uret går korrekt, hvilket der (heller) ikke er grund til at betvivle.

Årsagen til at der ingen bud er på uret, skyldes størrelsen.
Det er i klassisk vintage størrelse, dvs. 34,5 mm. - I forhold til gældende mode, er dette noget "kleint i det", hvorfor der ofte rynkes på næsen af disse ure.
Det synes jeg personligt er trist; men der kan skrives (og bliver skrevet) utrolige mængder indlæg om størrelsen, først og fremmest af folk, der lægger størst vægt på, hvor stort (moderne og flot) uret er - fremfor hvad det indeholder.

Man må slå sig til tåls med, at "der skal være noget for enhver smag" (osse den dårlige).

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Køb af Longines conquest ca. 1970. - af bbo - 17-05-2013, 11:19 AM
Re: Køb af Longines conquest ca. 1970. - af Geodoc - 17-05-2013, 12:02 PM
Re: Køb af Longines conquest ca. 1970. - af bbo - 17-05-2013, 07:54 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)