Fiyta Ure
tror ikke helt jeg forstår hvad du mener med der ikke er stop sekund - mener du flyback eller ratrapante med to sekundvisere eller? De brugte jo helt enkelt kronografen da de ex var i problemer - viste motoren skulle brænde 7 sek - start krono og ved 7 stop motor -
Mener du at der ikke er hack - så den almindelige sekundviser stopper så har du helt ret - dog kan man normalt hacke alle ure ved at ha kronen ude, og når man har stillet det et minut fremme , så vente til sekundviseren er på 0 og dreje kronen en anelse tilbage. Ikke så meget at man flytter viserne, men ofte nok til at sekundviseren står stille - og når det ur man vil synkronisere med rammer 0 så slippe kronen
Jeg tror dog de anså det for lidt meningsløst, når uret alligvel formentlig gik nogle sekunder galt i løbet af dagen

I selv kapslen hvad de desuden mere præcise ure i instrumentbordet (som så også kunne svigte) - missionstimers normalt Bulova accutron værker som med stemmegaffel præcision (batteri) var langt mere præcise end speedmaster
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Fiyta Ure - af Fortissimo - 20-05-2013, 09:40 AM
Re: Fiyta Ure - af Fortissimo - 20-05-2013, 09:41 AM
Re: Fiyta Ure - af hannover_dk - 20-05-2013, 11:12 AM
Re: Fiyta Ure - af Fortissimo - 20-05-2013, 11:59 AM
Re: Fiyta Ure - af hannover_dk - 20-05-2013, 01:09 PM
Re: Fiyta Ure - af Fortissimo - 20-05-2013, 01:26 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)