SAAF Lemania 1872 - Syd Afrika 1974
De skraverede kroner ses oftest på "super compressor" kasser/ure, men om det skulle være specielt "hard use crown" er jeg ikke klar over. Der er vist een her på forum der har div super compressors, måske han har yderligere info.

De originale remme var så vidt jeg har kunne finde ud af, helt almindelige sorte flade læderremme, intet fancy og Ikke NATO. Nuværende rem er fra The Time Traveler, utrolig behagelig, og matcher uret rigtigt godt med den flot "støvede" vintage patinering af alu kransen. Egentlig er remmen lige en tand for lang til mit blyantshåndled idet jeg er på sidste hul. Links til "Best buy" korte vintage remme, vil blive påskønnet.

Priserne på Lemania vurderer jeg til generelt at være højere end man umiddelbart ville forvente af et lille mærke. Dette gælder både for civile og militær modeller, og skyldes nok at produktionen var begrænset i forhold til f.eks. Omega, og at Lemania ure i alle tilfælde jeg kender var "manufacture". Lidt søgning på på de rette fora efter SwAF vil vise 3k - 3,5k €. Der er også een på chrono24, MEN den er ikke 100% i orden.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: SAAF Lemania 1872 - Syd Afrika 1974 - af pbr - 14-06-2013, 08:13 AM
Re: SAAF Lemania 1872 - Syd Afrika 1974 - af longbear_phpbb3_import15793 - 23-06-2013, 03:09 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)