05-07-2014, 07:15 PM
Man får ikke altid hvad man betaler for, men af alle mennesker Baun, ved du da også at eksempelvis gamle speciale vintage Omega og gamle vintage Rolexure må forbi fabrikken i nogle tilfælde for at få absolut bedst service med helt nye dele i sig. Jeg har set Daytona 6263 som måtte forbi fabrikken, da en AD ikke havde mulighed for at give det totalt service. Og en AD Omegaforhandler så et special Omegaur Speedmaster med 321 værk i miserabel stand. Han sagde at uret måtte forbi fabrikken for at få den bedste service. Og ja, prisen blev så dobbelt op, men de gode urmagere melder heldig fra for selv at ordne tingene hvis fabrikken selv kan eller vil. Dog var urerne også noget miserabel.
Men jeg ved kun hvad jeg selv har opdaget i faget. De fleste tager da heller ikke deres dyre mercedes eller Jaguar eller Rover til en Toyotaforhandler eksepelvis og får tingene lavet 30 - 50 % billigere. Ikke i det område jeg arbejder i som er Rungsted/Birkeområdet hvor "rige" med deres Range Rover kommer forbi forn at få fjernet fugleklatter, der har lavet mærker i lakken og betaler en del for det (ved firma Terminalen).
Jeg ved ikke om det lyder snoppet med de dyre service, (som jeg til dels er glad for i nogle tilfælde), men alle urmagere har jo ikke adgang til præcis de samme ting og langt de fleste vil naturligvis have en leverandør som er fast for dem for at få de bedste indkøbspriser.
Men jeg ved kun hvad jeg selv har opdaget i faget. De fleste tager da heller ikke deres dyre mercedes eller Jaguar eller Rover til en Toyotaforhandler eksepelvis og får tingene lavet 30 - 50 % billigere. Ikke i det område jeg arbejder i som er Rungsted/Birkeområdet hvor "rige" med deres Range Rover kommer forbi forn at få fjernet fugleklatter, der har lavet mærker i lakken og betaler en del for det (ved firma Terminalen).
Jeg ved ikke om det lyder snoppet med de dyre service, (som jeg til dels er glad for i nogle tilfælde), men alle urmagere har jo ikke adgang til præcis de samme ting og langt de fleste vil naturligvis have en leverandør som er fast for dem for at få de bedste indkøbspriser.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)