08-09-2014, 04:37 PM
bjorn_e58 Skrev:pbr Skrev:min Red Sub ............ den holdt så ikke så længe, som jeg forventede
Du kan måske på et tidspunkt fortælle, hvad det var der gjorde, at den måtte væk igen. Jeg har også haft kig på en red sub for nogle år tilbage, men valgte ikke at gå den vej. Jeg har måttet sande, at jeg nok ikke rigtig er til vintage, men du har jo haft andet vintage tidligere; havde du ikke en 5512/13 på et tidspunkt?
/Bjørn.
Jo, jeg har haft både Sub 5513, Sea-Dweller 16660, GMT Master 1675 og jo så også Red Sub 1680. Det er ikke sådan, at jeg nu ikke længere kan lide vintage - det har ikke været triggeren.
Men jeg nåede blot dertil, at jeg ikke syntes, at de 10 små røde bogstaver i sig selv berettigede den prisforøgelse, når jeg ville få det samme ur til ca. 25K billigere ved at købe en alm. Sub 1680 med hvid skrift. Derfor ville jeg ikke beholde den røde, idet jeg egentlig blot blev en smule "irriteret" over dette forhold.
Man kan så spørge, hvorfor jeg så ikke blot købte en sådan hvid Sub 1680, men i stedet for gik efter noget nyt. Tjah, det var egentlig blot fordi, at det var hvad jeg havde lyst til nu - samtidig så skal man være opmærksom på, at når man vælger vintage, så er der jo egenskaber man fravælger at have, f.eks. en bedre lænke/lås, lume og generelt et nyere og forbedret caliber ! Og jeg savnede faktisk et ur med lume og et lidt mere "lækkert" design
Tror egentlig, at jeg er nået dertil, hvor jeg ikke behøver at have mange ure længere - men at mit primære ur godt må være et nyt/nyere ur, som så på et tidspunkt kan blive suppleret med et vintage. Jeg kunne f.eks. sagtens forestille mig, at min Explorer på et tidspunkt vil blive suppleret med en "almindelig" vintage Rolex sportsmodel ............. 5513, 1680, 1675 eller lignende .............. eller måske endog en Datejust / Daydate !! Eller måske med en 16800, 16610 eller en 16750/16710.
Jeg tror, at ens præferencer udvikler sig efterhånden som man har prøvet at eje flere og flere ure og ens erfaringsgrundlag mht. urenes egenskaber og "attraktioner" bliver større - ens præferencer og ens smag er ikke nødvendigvis en statisk ting .......... det er mere dynamisk end som så !
Giver det mening .................. ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)