Following the footsteps of the Explorers ! ;-)
Baun Skrev:Et lidt sent tillykke med det "helt sprit nye" ur.

Tak skal du have, Baun ! Icon_smil

Du har ret i, at det kan være svært at finde det ultimative luksus "all-round" ur, hvis det ikke skal være en dykker eller lignende - men jeg vil dog sige, at Exploreren, hvadenten det så er den nye 42mm eller den gamle 40mm, er et af de ure, der i min opfattelse kommer tæt på Icon_smil

Det har et udseende, som ikke skriger "Tool-ur" på samme måde som et dykkerur; det er rimeligt vand-/støvtæt samt stødsikret, så det tilfredsstiller næsten alle behov, bortset måske fra egentlig scuba-dykning; det har GMT funktion og har en letaflæselig skive og god lume; det har en komfortabel men solid lænke med justeringsmuligheder; det har et solidt værk som er holdbart og præcist og kan tåle "tæsk" osv. osv. osv.

Exploreren kan bruges uden problemer til jagt, fiskeri, svømning, vandreture i regn, sne og mudder, fordi det er bygget til extreme forhold, hvilket dit Hour Vision jo ikke er ............ det er i realiteten mere et dress-ur (for at bruge en ikke helt dækkende og måske forslidt betegnelse) hvor Datejust/Daydate nok mere er det klassiske herreur på linie med de ældre Seamastere (før de blev til egentlige dykkerure) Icon_smil

Men jeg vil på sigt gerne supplere Exploreren med et dykkerur eller et dress-ur ........... eller måske begge dele. Og dit forslag om et Seamaster 300 (den gamle model) er spot on og rangerer i min bog ligeså højt som f.eks. et Submariner 5513 eller lignende. Og en Datejust/DayDate rangerer i min bog ligeså højt som et Constellation, selvom det måske er mere anvendeligt pga. dens Oyster kasse og større vandtæthed end Omegaen.

Hvis jeg kunne have en urkasse med følgende ure, ville jeg (formentlig) være tilfreds:

1) Rolex Explorer II ref. 216570, sort skive (den har jeg jo så allerede)
2) Vintage Rolex Submariner / Omega Seamaster 300
3) Vintage Rolex DayDate/Datejust / Omega Constellation
4) Rolex GMT Master II ref. 16700/16750/16710 eller vintage 1675
5) Citizen Promaster JP2000-8E "Pingo" (den har jeg også allerede)

Det er sådan min realistiske ønskeliste ser ud i øjeblikket - men den kan sagtens udvikle sig over tid, som den jo også har gjort indtil nu Icon_e_wink Hvis jeg fik frit valg på alle hylder uden at skulle forholde mig til mine økonomiske realiteter, så ville min ønskeliste se helt anderledes ud og heller ikke være begrænset til 5 ure Icon_cool
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Following the footsteps of the Explorers ! ;-) - af pbr - 09-09-2014, 10:41 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)