15-04-2015, 12:32 AM
Det er sjovt at lege med det usædvanlige. Denne Seiko 5 var totalt opslidt men med nye foringer i fjederhusbro, bundplade og to stk. i fjederhus, nyt/brugt kugleleje i rotor, stenleje i st. bundhjul fik det nyt liv. Jeg ved ikke hvordan designeren har set ud inden i sit hoved, men nogen skønhed er det bestemt ikke. Det kan så betyde at det ikke er mange der gemt denne rædsel for eftertiden og hvis det betyder at jeg er en af de eneste der ejer sådan en er det jo lidt sjovt. Jeg prøvede med Brauers rem og det er jo fantastisk som farven rammer den samme nyance. Satinslebet stålkasse er noget af det nemmeste at retablere, forholdsvis groft sandpapir til de dybe ridser, derpå finere og finere for til sidst at lave satin-overfladen med scotch-brite pudsesvamp (den grønne side af en køkkensvamp kan også bruges. Anstrengelserne mundede ud i et fantastisk gangresultat og et udseende næsten mint. Men døm selv 
[attachment=0]<!-- ia0 -->Seiko 5a 001.jpg<!-- ia0 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->Seiko 5 004.jpg<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=2]<!-- ia2 -->Seiko 5 001.jpg<!-- ia2 -->[/attachment]
P.N.
[attachment=0]<!-- ia0 -->Seiko 5a 001.jpg<!-- ia0 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->Seiko 5 004.jpg<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=2]<!-- ia2 -->Seiko 5 001.jpg<!-- ia2 -->[/attachment]
P.N.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)